PrevNext

Το κυρίαρχο θεσμικό όργανο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος που είναι το Περιφερειακό Συμβούλιο έχει πλέον περάσει σε δεύτερο ρόλο με πολιτική επιλογή της περιφερειακής αρχής. Δυστυχώς τον πρώτο ρόλο έχει πλέον η Οικονομική Επιτροπή, με την πλασματική πλειοψηφία και με τις υπέρ - αρμοδιότητες, που της έχουν εκχωρηθεί, έχει μετατραπεί στο κατεξοχήν αποφασιστικό όργανο της περιφέρειας.

 

Αποκορύφωμα της στρέβλωσης αυτής αποτελεί η συστηματική χρήση έκτακτων και εξαιρετικών διαδικασιών στην ανάθεση δημοσίων έργων.

Συγκεκριμένα, για πέντε (5) έργα προϋπολογισμού (7.600.000) ευρώ στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, η πλασματική πλειοψηφία της οικονομικής επιτροπής, την 6-10-2021 και την 12-10-2021, αποφάσισε να γίνει με την έκτακτη διαδικασία του άρθρου 32γ του Ν4412/2016, που προβλέπει την διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση.

 

Πρέπει να επισημάνουμε εδώ ότι ο νόμος ορίζει ότι η διαδικασία αυτή εφαρμόζεται ''στο μέτρο που είναι απολύτως απαραίτητο, εάν λόγω κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή...''.

Και επιπλέον ''οι περιστάσεις που επικαλούνται οι αναθέτουσες αρχές για την αιτιολόγηση της κατεπείγουσας ανάγκης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να απορρέουν από δική τους ευθύνη''.

Κατόπιν όλων αυτών θέλουμε να τονίσουμε:

1. Οι έκτακτες συνθήκες που επικαλείται η περιφερειακή αρχή ήταν οι πλημμύρες του Ιανουαρίου 2021 στην Αιτωλοακαρνανία. Δέκα μήνες λοιπόν μετά, δεν συνιστούν κατεπείγουσα ανάγκη. Η δε μεγάλη καθυστέρηση οφείλεται αποκλειστικά και μόνον στην ίδια την περιφέρεια. Και βέβαια αφήνουν εκτεθειμένη την περιοχή την κρίσιμη φθινοπωρινή και χειμερινή περίοδο.

 

2. Η περιφερειακή αρχή επιλέγει τρεις ή τέσσερις εργολήπτες (όποιους επιθυμεί) και τους ζητάει οικονομικές προσφορές, χωρίς καμία δημοσίευση. Αυτή η διαδικασία έρχεται σε αντίθεση με τους κανόνες υγιούς ανταγωνισμού, τη διαφάνεια, τη φιλοσοφία και το πνεύμα του άρθρου 32γ του Ν4412/2016.

 

3. Οι ευθύνες της περιφερειακής αρχής για τις τεράστιες καθυστερήσεις είναι μεγάλες. Και δεν μπορούν να αμβλυνθούν με την προσχηματική εφαρμογή των έκτακτων περιστάσεων που περιγράφει το άρθρο 32γ του Ν4412/2016.

 

4. Υπάρχουν διαδικασίες. Με ανακοίνωση προς όλους τους ενδιαφερόμενους εργολήπτες (άρθρο 27 του ιδίου νόμου) που μειώνει το χρόνο και τις διαδικασίες ανάθεσης με πλήρη διαφάνεια και εξασφαλίζοντας τον υγιή ανταγωνισμό. Δυστυχώς παρά τις παρακλήσεις μας, η περιφερειακή αρχή επιμένει να ακολουθεί το δικό της μοναχικό και λάθος δρόμο.

 

5. Κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου προς την περιφερειακή αρχή για το ζήτημα αυτό που δεν είναι το μόνο για το οποίο επιλέγει με προσχηματικό τρόπο λάθος διαδικασίες, διότι υπάρχει κίνδυνος εμπλοκών με προσφυγές και καθυστερήσεις.

Ζητούμε, η Περιφερειακή Αρχή να αλλάξει ρότα και να ακολουθήσει τους κανόνες που ορίζει ο νόμος, τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού και της διαφάνειας στην ανάθεση και την εκτέλεση των δημοσίων έργων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

You received this message because you are subscribed to the Google Groups "ΜΜΕ Ηλεία" group.

To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

To view this discussion on the web visit https://groups.google.com/d/msgid/pde-proodos-press-ileia/a3205b58-ed67-405b-b4ce-74e1cae69898n%40googlegroups.com.

For more options, visit https://groups.google.com/d/optout.