Μειωμένος κατά 9.000 είναι φέτος ο αριθμός των εισακτέων στα πανεπιστήμια συγκριτικά με το 2021 ποσοστό που φτάνει στο - 12%. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι μαζί με τους υποψήφιους των πανελλαδικών που θα κοπούν λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, οι νέοι που θα μείνουν εκτός ΑΕΙ φέτος θα φτάσουν σε «τραγικούς αριθμούς». Πέρυσι έμειναν εκτός ΑΕΙ σχεδόν 40.000 παιδιά αριθμός που φέτος προφανώς και θα ...εκτοξευθεί φέρνοντας σε απόγνωση μαθητές και γονείς. 

Πιο συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε το μεσημέρι της Κυριακής τον αριθμό των εισακτέων ανά Πανεπιστημιακή Σχολή/Τμήμα για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023. Σε σχέση με πέρυσι παρατηρείται τεράστια μείωση καθώς ενώ οι περσινές θέσεις ήταν 77.415 φέτος αυτές μειώθηκαν σε 68.394. Σημειώνεται ότι το 2020 οι θέσεις ήταν 78.335.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 ανέρχεται σε 68.394 (στους οποίους θα προστεθούν και οι εισακτέοι στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος). 

Ο ορισμός και η κατανομή του αριθμού στα επιμέρους Τμήματα έλαβε υπ’ όψη της και τα ακόλουθα κριτήρια με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών:

Τις εισηγήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τον αριθμό των εισακτέων, υπό το πρίσμα και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου των μετεγγραφών.

Τον εξορθολογισμό του συστήματος κατανομής εισακτέων μετά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Τη στήριξη σπουδών σε Τμήματα Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων εκεί όπου υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης, αλλά και με μέριμνα για τις ακριτικές περιοχές (πχ. το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας έχουν μεγαλύτερο μερίδιο εκεί όπου αυξήθηκαν οι θέσεις).

Τη σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας σε συνδυασμό με γεωγραφικούς αναπτυξιακούς στόχους για τμήματα με σημαντικές δυνατότητες απορρόφησης των αποφοίτων τους.

Το ΦΕΚ