ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΟ Δ.ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΛΗΜΥΡΕΣ
- Uncategorised
- 8 Μαΐου, 2018
- 179
- 1 minute read
Η άμεση αντιμετώπιση των ζημιών που προκλήθηκαν από τις καταστροφικές καταιγίδες και τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την ευρύτερη περιοχή της Ολυμπίας αποτέλεσε κύριο θέμα συζήτησης κατά την συνεδρίαση του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου, η οποία πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 07 Μαΐου στο Δημαρχείο, υπό τον συντονισμό του Δημάρχου Θύμιου Κοτζιά και με την παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Ηλείας Γιώργου Γεωργιόπουλου και την συμμετοχή εκπροσώπων από όλες τις συναρμόδιες υπηρεσίες.
Άμεσες ενέργειες για την αποκατάσταση των ζημιών
Αυτό που επισημάνθηκε από το δήμαρχο αλλά και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ Γεωργακόπουλο είναι ότι οι υπηρεσίες του δήμου θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημιές που έχουν προκληθεί το συντομότερο δυνατό ενώ αυτό που τονίστηκε και από τον Αντιπεριφερειάρχη Ηλείας κ Γεωργιόπουλο είναι ότι στην προσπάθεια ανακούφισης των πληγέντων θα συμβάλει και η Περιφέρεια με τους δικούς της μηχανισμούς.
Μάλιστα για την ανακούφιση των κατοίκων η δημοτική αρχή υπέβαλε αίτημα για την κήρυξη των πληγέντων περιοχών σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης ενώ από την Τρίτη θα μπορούν οι δημότες να υποβάλλουν αιτήματα για αυτοψία στην ειδική επιτροπή που συστάθηκε από τον δήμο.
Αυτό που τονίστηκε από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ Γεωργακόπουλο είναι ότι από αργά την νύχτα της Κυριακής όλος ο μηχανισμός του δήμου(3 JCB, 2 φορτηγά, Πολιτική Προστασία, εθελοντές) βρίσκεται επιποδός προκειμένου να αντιμετωπίσει τις κατολισθήσεις και να αποκατασταθεί η βατότητα σε κεντρικούς δρόμους των περιοχών που επλήγησαν.
Επιπλέον πυροσβεστικά οχήματα του δήμου σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία προέβησαν σε αντλήσεις υδάτων από κατοικίες και επιχειρήσεις.
Επίσης υπήρξε επικοινωνία με την Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης η οποία ανταποκρίθηκε άμεσα με την αποστολή δύο γεωπόνων για αρχικές εκτιμήσεις ενώ παράλληλα οι υπηρεσίες του δήμου προέβησαν σε αναγγελία ζημιών στον ΕΛΓΑ.
Προγραμματισμός και πρόληψη
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το Συντονιστικό Τοπικό Όργανο είχε προγραμματιστεί να συνεδριάσει ενόψει της φετινής αντιπυρικής περιόδου, κάτι που έγινε στην συνέχεια με τους συμμετέχοντες να συζητούν θέματα για την πρόληψη, την ετοιμότητα, καθώς και το συντονισμό και τη συνεργασία που απαιτείται μεταξύ των αρμόδιων φορέων. Εκτενέστερα, συζητήθηκαν οι δράσεις, όπως η μέριμνα για τον καθαρισμό βλάστησης, ο καθαρισμός και ο έλεγχος οικοπέδων με πλούσια βλάστηση, αλλά και ο απαραίτητος εξοπλισμός και η συντήρησή του, για τη σωστή αντιμετώπιση συνεπειών από πυρκαγιές και άλλες παρόμοιες καταστάσεις κινδύνου.
Τη σπουδαιότητα επίτευξης συντονισμού τόνισε κατά την εισήγησή του ο κ. Γεωργακόπουλος αφού αρχικά εξέφρασε την ικανοποίησή του για την έως τώρα άριστη συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, την Αστυνομία, το Δασαρχείο, των Τοπικών Συμβουλίων αλλά και του τμήματος Πολιτικής Προστασίας . Όπως ο ίδιος δήλωσε: «Η Δημοτική Αρχή εργάζεται συστηματικά και στοχευόμενα, δημιουργώντας τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις, για να αντιμετωπιστούν οι δασικές πυρκαγιές και να προστατευθεί ο φυσικός πλούτος του τόπου μας. Επιπλέον, οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου έχουν δώσει βαρύτητα στα σημεία που γνωρίζουν ότι κάθε χρόνο υπάρχει αυξημένος κίνδυνος, έτσι ώστε να επέμβουν άμεσα. Χρειάζεται όμως αυξημένη και συνεχής ετοιμότητα από όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, καθώς πρέπει να επιλυθούν μια σειρά από οργανωτικά ζητήματα, λαμβάνοντας υπόψη τους μειωμένους πόρους του Δήμου.»
Όπως επισημάνθηκε από τον κ Γεωργακόπουλο, παρά τις οποίες δυσκολίες προκύπτουν λόγω των μειωμένων κρατικών πόρων και τις ελλείψεις σε προσωπικό, οι υπηρεσίες καταβάλλουν τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, υποστηρίζοντας τις ανάγκες που προκύπτουν.
Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στις περιπολίες πυρασφάλειας σε συνεργασία και με τους συλλόγους και τις εθελοντικές ομάδες, ενώ τον πρωταρχικό ρόλο για το συντονισμό έχει σε κάθε περίπτωση η Πυροσβεστική Υπηρεσία.
Αυτό που επισημάνθηκε από το σύνολο των φορέων που συμμετείχαν στην σύσκεψη ήταν πως αυτό που χρειάζεται είναι να υπάρξει συντονισμός ενεργειών και δράσεων τη στιγμή που προκύπτει το πρόβλημα. Ως επιπλέον μέτρα πρόληψης, οι εμπλεκόμενοι φορείς συζήτησαν για την αναγκαιότητα της άμεσης και επαναλαμβανόμενης ενημέρωσης των πολιτών για τον καθαρισμό των οικοπέδων που βρίσκονται εντός των οικιστικών ιστών, όπως επίσης για τον σχεδιασμό εκκένωσης των χώρων, υπό εξέλιξη πυρκαγιάς, ανά τοπική κοινότητα και για την επαρκή εκπαίδευση των εθελοντών σε θέματα αντιμετώπισης πυρκαγιών.