Ολοκληρώνεται το παζλ με τους αυτοκινητόδρομους στη χώρα: Κλείνουν και οι τελευταίες προσθήκες
- First ArticleUncategorizedΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
- 19 Ιουλίου, 2024
- 51
- 1 minute read
Με ένα δίκτυο που θα αγγίζει τα 3.000 χιλιόμετρα το 203ο, ολοκληρώνει το παζλ στους αυτοκινητόδρομους της χώρας το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Εχθές κατά την επίσκεψη του υπουργού ΥΠΟΜΕ, Χρήστου Σταϊκούρα και του Υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου, έγινε γνωστό πως η πρόοδος στο Πάτρα-Πύργος ξεπέρασε το 50%.
Το έργο έχει προχωρήσει σημαντικά και όπως αναφέρθηκε εχθές μεγάλος στόχος είναι να λειτουργήσει το καλοκαίρι του 2025 ενώνοντας τις περιοχές της Ηλείας και μέχρι τον Πύργο με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας.
Πριν από λίγους μήνες είχε προστεθεί στο δίκτυο δύο νέα τμήματα του Ε65. Από την Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα και από τα Τρίκαλα μέχρι την Καλαμπάκα, δημιουργώντας έναν συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο περίπου 140 χιλιομέτρων που συνδέεται με τον ΠΑΘΕ.
Η λειτουργία του Ε65 από την Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, αφήνει ως εκκρεμότητα την ολοκλήρωση του τμήματος Καλαμπάκα-Γρεβενά για το 2026 όπου και θα λήξει οριστικά η αναμονή για τον τρίτο κάθετο άξονα της χώρας.
Ποιες θα είναι οι επόμενες προσθήκες
Στα μεγάλα οδικά έργα για τους αυτοκινητόδρομους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μπορούμε να διακρίνουμε τρεις νέες προσθήκες για να ολοκληρώσει η χώρα την μετάβαση στην εποχή της οδικής ασφάλειας στους υπεραστικούς οδικούς άξονες.
Η μεγαλύτερη από αυτές είναι πλέον ο ΒΟΑΚ. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουμε ήδη συμβασιοποιημένα τα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος. Ανάδοχο σχήμα στο τμήμα μέχρι την Νεάπολη ειναι από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ ενώ η ΑΚΤΩΡ εκτελεί τα έργα στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.
Σε προχωρημένο διαγωνισμό είναι το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο και την Χερσόνησο. Ανάδοχος είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και όπως φαίνεται έχουμε ακόμα δρόμο μπροστά μας για να ολοκληρωθεί, με μεγαλύτερες πιθανότητες να δούμε να κλείνει το 2025.
Η δεύτερη προσθήκη είναι η υλοποίηση της αναβάθμισης του Ιωάννινα-Κακαβιά. Ο διαγωνισμός για το έργο αυτό είναι πρακτικά ολοκληρωμένος και το έργο παρουσιάστηκε στη Βουλή. Όπως έκανε γνωστό ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Χρήστος Σταϊκούρας, η υπογραφή της σύμβασης τοποθετείται χρονικά τον προσεχή Σεπτέμβριο. Απομένει η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ.
Με την ολοκλήρωση του Ιωάννινα-Κακαβιά ολοκληρώνεται και τυπικά η Ιόνια Οδός, από το Αντίρριο μέχρι τα Ελληνοαλβανικά σύνορα, μετουσιώνοντας ένα όνειρο δεκαετιών των Ηπειρωτών. Ο σημερινός δρόμος είναι εξαιρετικά επικίνδυνος και με πολύ χαμηλά στάνταρ στην οδική ασφάλεια.
Επίσης έχουμε τοπικές προσθήκες όπως η παράκαμψη Χαλκίδας, το Μπράλος-Άμφισσα, το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη ή τοπικούς άξονες όπως η Αττική Οδός και η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover).